Schijf over iets waar u verstand van hebt. Als u niet zoveel weet over een bepaald onderwerp dat uw lezers interesseert, nodig dan een expert uit om erover te schrijven.
U kent uw doelgroep als geen ander, dus houd deze in uw achterhoofd als u uw artikelen schrijft. Schrijf over iets wat uw doelgroep interesseert. Als u een Facebook-bedrijfspagina hebt waar veel op wordt gereageerd, kunt u eens in de reacties kijken voor inspiratie voor een onderwerp.
Schrijf eerst een kladversie als u een goed idee hebt. Sommige mensen beginnen met de titel en werken vervolgens aan de tekst. Andere beginnen met tussenkopjes en werken die verder uit. Kies de methode die het best bij u past.
Zorg ervoor dat u een paar afbeeldingen van hoge kwaliteit aan uw blog toevoegt. Afbeeldingen onderbreken de tekst en maken de tekst daardoor leesbaarder. Afbeeldingen brengen ook emoties of ideeën over die moeilijk onder woorden zijn te brengen.
Laat uw tekst een paar dagen liggen wanneer u er tevreden mee bent en lees hem daarna nog eens door. Waarschijnlijk wilt u nog wel wat toevoegen of juist verwijderen. Laat een vriend of collega de tekst lezen om ervoor te zorgen dat er in de tekst geen fouten zitten. Als de post geen fouten meer bevat, kunt u deze publiceren op uw blog.
Dank je wel voor je inschrijving. Vanaf nu houden we je op de hoogte.